Jak być skutecznym w Internecie, czyli inne metody marketingu internetowego

Marketing internetowy to nie tylko dobrze
dobrany baner czy też przyciągający uwagę gif. Są jeszcze inne
rodzaje reklam, które z pewnością przyciągną uwagę wielu ludzi.
Taką metodą jest chociażby pay per click, czyli płatność za
kliknięcie w dany baner czy też link. Dana firma jest w stanie
zapłacić pewną sumę pieniędzy, jeśli za pomocą banera przejdzie
do strony produktu. Typowym serwisem, które oferuje podobne
rozwiązanie jest chociażby Przepisuj. pl. Kiedy serwis raczkował
tak naprawdę pojęcie pay per click było jeszcze w miarę nowe,
znane głównie za granicą. Było jeszcze kilka innych serwisów,
które oferowały takie rozwiązanie, ale niestety szybko upadło.
Mechanizm jest tak skonstruowany, że użytkownik za przepisanie
tekstu bądź klikając w reklamę dostaje pieniądze na swoje konto.
Na chwilę obecną są to grosze, ale kilka lat temu stawka była
naprawdę pożądna.
Kolejnym ważnym pojęciem, które nie zostało wymienione w czołówce, ale z pewnością pełni ważną rolę to affiliate marketing, czyli system nagród w zamian polecenie użytkownika. Z pewnością spotykaliśmy się gdzieś z czymś podobnym. W Polsce nie spotykamy się z tym pojęciem, ale znamy to zjawisko pod inną nazwą – programy partnerskie. Typową platformą programu partnerskiego jest Money2Money, którego właścicielem jest portal money. pl.
Pora pomówić nie tylko o tych dobrych stronach Internetu, ale także tych złych. Marketing internetowy nie zawsze kojarzy nam się z czymś dobrym. Typowym przykładem tego złego marketingu jest marketing wirusowy. Polega on na rozprzestrzenianiu treści reklamowych w sposób naganny, które użytkownikowi niekoniecznie muszą się podobać. Często dochodzą do tego próby oszustwa. Swojego czasu na Facebooku można było spotkać wiele rodzajów wirusów, które rozprzetrzeniały treści reklamowe nawet jeśli dana osoba o tym nie wiedziała. Dlatego nie warto klikać we wszystko co popadnie. Innym przykładem są środki odchudzające, które pewnie gdzieś tam nam wyskakują na stronie internetowej. Dana firma w ten sposób pozyskuje nowych klientów, którzy zaślepieni kolorowym banerem wierzą w cudowny środek.
Kolejną rzeczą na którą trzeba zwrócić uwagę to z pewnością różnego rodzaju boty, które kontrolują percepcję klienta tak, aby nakierowywał klienta na najnowsze promocje i atrakcyjne oferty. Funkcjonowanie serwisu w tym przypadku staje się dużo łatwiejsze, bo bot jest wyszkolony jak prawdziwy sprzedawca.
Podsumowując – reklama gwarantuje pewien sukces sprzedaży danego produktu. Jeśli danemu produktowi brakuje "rozgłosu" wtedy możemy mieć problem z jego sprzedażą. Tak samo jest w przypadku, jeśli reklama jest dobrana do złej grupy docelowej. Z początkiem lat 90 marketing internetowy przybrał na silę. Dziś to właśnie Internet jest siłą napędową reklamowanego produktu. Dziś trudno sobie wyobrazić firmę, która nie posiada swojej strony internetowej. Jedno jest pewne – wartościowa strona prędzej czy później znajdzie swoich zwolenników. Z czasem to będzie miało znaczenie dla statystyki odwiedzin czy też sprzedaży. Stosowanie marketingu internetowego do klucz do sukcesu.
Kolejnym ważnym pojęciem, które nie zostało wymienione w czołówce, ale z pewnością pełni ważną rolę to affiliate marketing, czyli system nagród w zamian polecenie użytkownika. Z pewnością spotykaliśmy się gdzieś z czymś podobnym. W Polsce nie spotykamy się z tym pojęciem, ale znamy to zjawisko pod inną nazwą – programy partnerskie. Typową platformą programu partnerskiego jest Money2Money, którego właścicielem jest portal money. pl.
Pora pomówić nie tylko o tych dobrych stronach Internetu, ale także tych złych. Marketing internetowy nie zawsze kojarzy nam się z czymś dobrym. Typowym przykładem tego złego marketingu jest marketing wirusowy. Polega on na rozprzestrzenianiu treści reklamowych w sposób naganny, które użytkownikowi niekoniecznie muszą się podobać. Często dochodzą do tego próby oszustwa. Swojego czasu na Facebooku można było spotkać wiele rodzajów wirusów, które rozprzetrzeniały treści reklamowe nawet jeśli dana osoba o tym nie wiedziała. Dlatego nie warto klikać we wszystko co popadnie. Innym przykładem są środki odchudzające, które pewnie gdzieś tam nam wyskakują na stronie internetowej. Dana firma w ten sposób pozyskuje nowych klientów, którzy zaślepieni kolorowym banerem wierzą w cudowny środek.
Kolejną rzeczą na którą trzeba zwrócić uwagę to z pewnością różnego rodzaju boty, które kontrolują percepcję klienta tak, aby nakierowywał klienta na najnowsze promocje i atrakcyjne oferty. Funkcjonowanie serwisu w tym przypadku staje się dużo łatwiejsze, bo bot jest wyszkolony jak prawdziwy sprzedawca.
Podsumowując – reklama gwarantuje pewien sukces sprzedaży danego produktu. Jeśli danemu produktowi brakuje "rozgłosu" wtedy możemy mieć problem z jego sprzedażą. Tak samo jest w przypadku, jeśli reklama jest dobrana do złej grupy docelowej. Z początkiem lat 90 marketing internetowy przybrał na silę. Dziś to właśnie Internet jest siłą napędową reklamowanego produktu. Dziś trudno sobie wyobrazić firmę, która nie posiada swojej strony internetowej. Jedno jest pewne – wartościowa strona prędzej czy później znajdzie swoich zwolenników. Z czasem to będzie miało znaczenie dla statystyki odwiedzin czy też sprzedaży. Stosowanie marketingu internetowego do klucz do sukcesu.
Często zadawane pytania
Marketing internetowy. Jakie narzędzia do e-marketingu. Gdzie szukać skutecznego pozycjonowania.
Zaufali nam:
